KomOpp har ledig 3 faste 100% stillinger

KomOpp ble som ett av de første kommunale opplæringskontor for fagopplæring, stiftet 9.juni 1993, med oppstart 1.januar 1994. Initiativtakere var Kommunenes Sentralforbund (KS) i Troms og Fagopplæringskontoret i Troms.

Opplæringskontorets medlemsbedrifter er 22 av kommunene i Troms fylke, Troms fylkeskommune med de fylkeskommunale virksomhetene og Universitetssykehuset Nord-Norge HF. I tillegg er 25 ikke kommunale virksomheter medlem.

Tre av våre dyktige medarbeidere har fått seg annen jobb, og derfor har KomOpp ledig 3 faste 100% stillinger med snarlig tilsettelse. En stilling som administrasjonssekretær med kontorsted Finnsnes. To stillinger som rådgiver med kontorsted Harstad, men vi vurdere å etablere en av de to rådgiver stillingene i Tromsø.

KomOpp kan tilby spennende og krevende oppgaver. Kontoret er stadig i utvikling for å kunne tilby våre medlemsbedrifter best mulig tjenester.

Rådgiverstillingene:

Søker til rådgiver stillingene må ha utdanning på bachelornivå eller tilsvarende, og gjerne veiledningspedagogikk. Det vil være en fordel med yrkesfaglig pedagogikk. God datakunnskaper er nødvendig, fordi KomOpp benytter e-lærlings verktøy og database i oppfølgingen av lærlinger. God kjennskap til videregående opplæring og lærlingordningen vil være en fordel. I tillegg bør man ha gode kunnskaper i engelsk muntlig og skriftlig.

Stillingene innebærer mange spennende oppgaver:  

  • Oppfølging av medlems virksomhetene og lærlingene/lærekandidatene
  • Møtearrangør for lærlinger/lærekandidater og veileder
  • Kurs for faglige ledere og veiledere
  • Erasmus+, hospitering i utlandet
  • Samarbeid med videregående skoler
  • Rekruttering og formidling

Personlige egenskaper som vil bli sterkt vektlagt er:

  • Samarbeidsevne
  • Kommunikasjon
  • Fleksibel
  • Utadvendt
  • Selvstendig
  • Omstillingsvillig
  • Like å jobbe med ungdom

 

Administrasjonssekretærstillingen: 

Søker med fagbrev innen kontor- og administrasjon eller tilsvarende vil bli foretrukket. Det er nødvendig med engelskkunnskaper muntlig og skriftlig. I tillegg god forståelse for økonomi og regnskap. Du må ha gode datakunnskaper fordi KomOpp benytter flere ulike databaser, samt at vi har egen nettside og FB-side.

Stillingen innebærer mange spennende oppgaver:  

  • Intern service og administrasjon
  • Litt saksbehandling
  • Noe økonomi og regnskap
  • Booking av møte- og kursrom, hotell og fly, være fasilisator

Personlige egenskaper som vil bli sterkt vektlagt er:

  • Kunne jobbe selvstendig
  • Samarbeidsvillig
  • Serviceinnstilt
  • Takle å ha mange baller i lufta
  • Nøyaktig og ryddig, klare holde oversikt
  • Være fremover lent og fleksibel

Felles for alle 3 stillingene:

Noe kjennskap til videregående opplæring og lærlingordningen vil være en fordel.

Det må påregnes reisevirksomhet, søkere må ha førerkort klasse B.

Lønn etter avtale. Kommunal pensjonsordning. Vi tar sikte på tilsetting snarest mulig. 

KomOpp har få menn ansatt, så vi oppfordrer menn til å søke.

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelser til daglig leder May-Tove Grytnes 95 06 46 37 eller nestleder Hilde Thomassen 41 55 60 65

Søknad med CV og opplysninger om referanser sendes per e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. innen 25.08.19

 


OlkWeb

 

Søk læreplass

Søknad icon

Kontakt ansatte

For lærebedrifter

For lærlinger